Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
180

Over mij

Sinds maart 2015 niet meer werkzaam vanwege een financieel aantrekkelijke ontslagregeling en vanaf mei 2017 officieel met pensioen. Zeeën van tijd dus maar ik verveel me nooit. Ik ga graag en veel op reis, variërend van paar dagen in eigen land, fiets mee, via stedenreisjes met goedkope vlieger tot langere rondreizen naar de USA. Sinds een paar jaar ben ik een actieve geocacher en dat combineer ik meestal met mijn reisjes.

Over mijn reis

Waarschijnlijk heeft iedereen wel een al dan niet op papier geschreven lijstje van dingen die hij/zij nog graag wil zien, beleven, enz., de zogenaamde bucketlist. Natuurlijk heb ik ook zoiets en er staan ook dingen op waarvan ik altijd gedacht heb dat ik die nooit zou kunnen afvinken, bijna onmogelijke wensen...…. maar wel leuk om die op je lijstje te hebben staan, je weet maar nooit.....

En ongelooflijk maar waar ik ga nu die ene bijna onmogelijke reis maken die ik al als kind op mijn Bucketlist heb staan. De aanbieding die ik kreeg om deze reis te maken was dusdanig aantrekkelijk en (allerbelangrijkste) financieel haalbaar door de vele (stapel-)kortingen die er op dat moment geboden werden.

Ik heb niet lang hoeven na te denken en heb de reis geboekt:
Ik ga naar de pinguïns op de Zuidpool !!!

De reis gaat via Burenos Aires naar Ushuaia (zuidelijke puntje van Zuid-Amerika), van daaruit met een ijsbreker cruiseschip naar Antarctica. Terugreis gaat via Ushuaia naar Santiago de Chile en dan door naar huis.

Bezochte landen

Ik heb 40 landen (16%) bezocht:

Amerikaanse Maagdeneilanden, Antarctica, Antigua en Barbuda, Argentinië, België, Britse Maagdeneilanden, Bulgarije, Canada, Caribisch Nederland, Chili, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Montserrat, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Sint Maarten, Slovenië, Spanje, Trinidad en Tobago, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.