03 en 04-12-2018 - Start terugreis, vliegen van Santiago naar Houston

4 december 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

03 en 04-12-2018 – Start terugreis, vliegen van Santiago naar Houston

Vannacht erg rustig op straat, misschien daarom slecht geslapen? Dat ik het lawaai mis? Misschien maar goed dat ik slechts geslapen heb, dan slaap ik vannacht in het vliegtuig beter, ik stap vlak voor middernacht in (tijdzone Santiago) en de vlucht naar Houston duurt 9,5 uur, dus hoop wel dat ik in die periode af en toe kan slapen.

Koffers zijn ingepakt en mogen hier in het hotel blijven, dus ik ga met klein rugzakje nog een dagje Santiago doen. Heb niet echt plannen, wil om 17.00 uur mijn koffers ophalen en richting vliegveld gaan. Ik flierefluit de hele dag wat onrustig heen en weer, zit veel in parkjes naar de mensen te kijken, heb nog wat van het Historisch Museum bekeken en verder eigenlijk niet veel gedaan. Je kunt je tijd goed vullen met mensen kijken als je eenmaal een zitplekje in de schaduw hebt gevonden. Raar idee, dat het hier snikheet is en ik vorige week nog tussen de pinguins in de sneeuw liep.

Ik probeer nog wat foto’s te maken van dingen die ik leuk, opvallend enz. vind en dan is het eindelijk 17.00 uur en ga ik terug naar het hotel. De eigenaar neemt afscheid van me alsof ik familie ben, ik denk dan maar dat dit Chileense gewoonte is, maar ik geloof ook wel dat de man gewoon echt vriendelijk is. Hij had ook aangeboden om me met zijn auto naar het vliegveld te brengen, gratis, terwijl hij op dit op internet gewoon als een zakelijke betaalde transactie aanbiedt. Dat wil ik natuurlijk niet en gelukkig kan ik hem mijn retourticket van de bus laten zien. Oh… maar dan brengt hij me van het hotel naar de bus!! dat heb ik ook weten te weigeren, want het is maar twee stations met de metro, en de metro start precies voor de deur van de galerij waar dit hotel is. Ben eerlijk gezegd opgelucht als ik (alleen) buiten het hotel ben. Vervoer naar vliegveld gaat goed en ik moet daar 2 uur wachten voordat ik mijn grote koffer kan inchecken. Die tijd gaat snel om, dan de douane door zien te komen, vragenlijst hier, stempeltje daar, koffercheck, weer een aantal vragen enz. en eindelijk ben ik dan aan de andere kant van de douane. Ook hier nu nog 2 uur wachten maar heb mijn laptop bij me en tik hier het verslag van deze maandag.

Had weer een stoel achterin het vliegtuig gereserveerd, laatste rij en op moment van reserveren waren de stoelen naast me nog vrij. Maar helaas, het vliegtuig zat sjokvol en er stonden ook nog een stuk of 10 personen op de stand-by-list (als iemand niet komt opdagen of annuleert mogen ze mee). Dus zat lekker 9,5 uur stijf en stram in een stoel (wel gangpad, dan kun je af en toe je benen even uitstrekken. Niet veel geslapen, wel veel filmpjes gekeken en rond 06.00 uur Houston tijd geland. Moet hier de tijd doden tot vertrek naar Schiphol, ongeveer 16.00 uur Houston tijd. Er gaat al bijna een half uur voorbij om door de douane enz. te geraken, dat valt mee. Het is nog donker buiten en ik wacht tot 07.00 uur tot de zon wakker is en ga dan met de shuttlebus naar de Rental Cars plek. Daar is vlakbij een geocache en het lijkt me wel leuk om een geocache in de staat Houston te scoren. Ik kan echter vanaf de plek waar ik uit de shuttlebus stap geen toegangsweg vinden richting cache, geen toegestaan voetpad, geen stiekem tussendoorweggetje en ook geen mogelijkheid om gewoon linea recta door het veld richting cache te lopen. Kan alleen over de snelweg weg, zonder voetpad en ook geen veiligheidsstrook aan de zijkant, dus dat doe ik niet. Dan maar geen geocache, dus ik stap weer in een shuttlebusje en rijd terug naar het vliegveld. Jammer want ik had me hiermee wel 1 tot 2 uurtjes kunnen vermaken.

Op vliegveld maar gelijk weer terug door douane en dan een rustig plekje zoeken om wat te internetten, te lezen, te gapen, naar mensen te kijken enz. Ik heb nog wat US dollars bewaard, dus kan in de loop van de dag wel wat eten/drinken. Komt goed, Sittard ik kom eraan….. wel weer fijn om straks weer thuis te zijn !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjaak en Corrie:
    4 december 2018
    Een veilige terug reis
  2. John Boermans:
    4 december 2018
    Fijn als je straks weer veilig in Sittard bent. En dan maar eerst wat bijkomen van die fantastische reis. Groetjes....